czwartek, 12 marca 2009

Impresja 1

pociąg zatrzymał się
na małej stacyjce
bez kas

wysiadłem tak
jakbym mówił wiersz
i widziałem czas
który czekał na mnie
pod starą lipą
i zadrżał las
na dźwięk mojego głosu

a nikt z ludzi
mnie nie poznał

szedłem tak
dźwigając bagaż
swoich lat
w krajobraz
który nigdy mnie
nie zdradził...


Impresja 2

...było ich dwóch
uśmiechnięci
młodzi
miron białoszewski
i janek rybowicz

...otworzyłem drzwi
a oni stali w drzwiach
ach...
tacy młodzi
za woalką z mgły i
papierosowego dymu
zawieszeni nade mną
w czasoprzestrzeni
lekko podchmieleni
janek mówił coś o bogu
miron o...

pachnęli piwem
z geesowskiej rozlewni
i nektarem bogów

...tacy młodzi
miron białoszewski
i janek rybowicz


Impresja 3


za tobą łąko
pogubiona
w meandrach rzeki
w zakolach wspomnień

za tobą
kartoflu
spieczony na czarno
lecz jakże smaczliwy

i
za tobą
winko
wyrwane gwałtem
z owocu dzikiej róży
co złocisz się
w balonie melancholii
tęsknię...
...ciebie kartoflu
chrzczę łzą
słonych wspomnień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz